Υγιεινή διατροφή για τα παιδιά μας και έξυπνα tips

Η σωστή ανάπτυξη των παιδιών μας, αποτελεί  αναμφίβολα ένα θέμα γεμάτο αγωνίες και ερωτηματικά για κάθε γονιό..

Πως ξέρω  ότι βοηθάω το παιδί μου να αναπτυχθεί σωστά ; πως θα το προστατέψω από ένα χτύπημα ένα κρυολόγημα ; και τόσα ακόμη αναπάντητα ερωτήματα που κάθε γονιός προσπαθεί καθημερινά να απαντήσει..

Η σωστή και ισσοροπημένη διατροφή για ακόμα μια φορά παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη κάθε ατόμου, πόσο μάλλον ενός παιδιού. Και σε αυτό το σημείο δημιουργείται ακόμα μια απορία.. Πως θα καταφέρω το παιδί μου να τρώει φρούτα, λαχανικά ,ψάρια και όσπρια ;

Στατιστικά, οι βασικότερες ομάδες τροφίμων που δεν συμπαθούν ιδιαίτερα τα παιδιά είναι: τα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια και το ψάρι. Αντιλαμβάνεστε  βέβαια ότι πρόκειται για τρόφιμα απαραίτητα, που προμηθεύουν τα παιδιά με σημαντικά θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες και άρα χρειάζεται να υπάρχουν στο εβδομαδιαίο τους μενού.

H επαναλαμβανόμενη έκθεση του παιδιού στο «δύσκολο» τρόφιμο, η οποία ωστόσο δε θα πρέπει να συνοδεύεται από πίεση για να το καταναλώσει, αποτελεί βασικό βήμα. Επιπλέον, οι «έξυπνοι» συνδυασμοί με τρόφιμα που αρέσουν στο παιδί, αλλά και το «καλό παράδειγμα» από όλα τα μέλη της οικογένειας μπορούν να βοηθήσουν περαιτέρω στην όλη προσπάθεια.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα παιδιά να καταναλώνουν καθημερινά, ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών, από όλες τις χρωματικές κατηγορίες. Ιδανικά, κάθε γεύμα και ενδιάμεσο σνακ μέσα στην ημέρα, θα πρέπει να περιέχει μια μερίδα φρούτων ή λαχανικών, ενώ είναι προτιμότερο να επιλέγονται προϊόντα εποχής.

Μερικά έξυπνα tips 

  • «Κρύψτε» τα τρόφιμα που επιθυμείτε με έξυπνους τρόπους μέσα στο φαγητό του! Τι εννοούμε; Μαγειρέψτε για παράδειγμα σουφλέ με λαχανικά.

  • Μπορείτε νασυνδυάσετε τα αγαπημένα του φαγητά με λαχανικά. Δηλαδή εάν τρώει τα κεφτεδάκια μπορείτε να τα συνοδέψετε με βραστά λαχανικά.
  • Μία πολύ έξυπνη ιδέα είναι να ταίσετε το παιδάκι σας ενώ παίζει. Η προσοχή του θα είναι στραμμένη αλλού κι έτσι δε θα καταλάβει… τι τρώει!
  • Το απόγευμα που θα κάθεστε όλοι μαζί, καλό είναι να σας βλέπει να τρώτε τα φρούτα σας. Να είστε σίγουροι ότι θα ζηλέψει και θα θέλει να φάει κι εκείνο.

Εστιάζοντας σε κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες τροφίμων, ας δούμε μερικούς τρόπους που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμοι για την σωστή εκπαίδευση των παιδιών.

Όταν δεν τρώει φρούτα

Ενδεικτικά θα μπορούσατε να :

  • Προσπαθήστε  να δημιουργήσετε ωραίες εικόνες στο πιάτο του. Όπως γνωρίζουμε η εικόνα είναι το βασικό κριτήριο για μια επιλογή. Βρείτε λοιπόν πρωτότυπες ιδέες για το  πώς θα παρουσιάσετε τα φρούτα στο πιάτο.
  • Φτιάξετε σπιτικά γλυκά με φρούτα (π.χ. μια τάρτα με φράουλα, μήλο, μπανάνα, σταφύλι, βερίκοκο).
  • Φτιάξετε σπιτική κομπόστα (βάζετε για λίγο τα μήλα ή τα βερίκοκα στο φούρνο) και προσθέστε λίγη κανέλα και μέλι.
  • Φτιάξετε πολύχρωμες φρουτοσαλάτες, καμουφλαρισμένες ενδεχομένως με λίγο μέλι και κανέλα, ακόμη και με μια σπιτική κρέμα ζαχαροπλαστικής που θα έχετε ετοιμάσει.
  • Χρησιμοποιήσετε γλυκό του κουταλιού μέσα σε ένα γιαούρτι

Όταν δεν τρώει λαχανικά 

  • Για τα πιο μικρά παιδιά δημιουργήστε σχήματα με τα λαχανικά που θα τους αρέσει πολύ – καρδούλες, αστεράκια, χαμογελαστά πρόσωπα.
  • Χρησιμοποιήστε ελαφριές σως γιαουρτιού, βινεγκρέτ, λάδι και μουστάρδα για να καμουφλάρετε τα λαχανικά.
  • Βάλτε περισσότερο χρώμα στη σαλάτα και προσθέστε και λίγο τυρί τριμμένο ή ψιλοκομμένο.
  • Ετοιμάστε σπιτικές πίτες λαχανικών που θα περιέχουν και τυρί, ή μια σπιτική πίτσα όπου θα έχετε προσθέσει και λαχανικά – κρεμμύδια, πιπεριές, ντομάτες, κλπ.

Όταν δεν τρώει ψάρι

  • Προσθέστε μια σως από γάλα και μουστάρδα ή λίγη μαγιoνέζα για να κάνετε το ψάρι πιο δελεαστικό.
  • Τα ψάρια φιλέτο, επειδή δεν μοιάζουν τόσο πολύ με ψάρι, όπως πχ η τσιπούρα, είναι πιο εύκολο να χρησιμοποιηθούν.
  • Τα θαλασσινά, όπως χταπόδι, καλαμαράκια, γαρίδες, μπορείτε να τα βάλετε μέσα σε ένα πολύ ωραίο ριζότο για να μην είναι επίσης τόσο εμφανή.

 

Όταν δεν τρώει οσπρια

  • Αν το παιδί τρώει σαλάτες, μπορείτε να προσθέσετε φακές ή φασόλια μέσα στη σαλάτα.
  • Αν τρώει το ρύζι, ετοιμάστε του ένα φακόρυζο ή ένα ρεβιθόρυζο, αρχικά με περισσότερο ρύζι και λιγότερες φακές και ρεβύθια και σιγά-σιγά θα αυξήσετε την αναλογία της φακής και του ρεβιθιού.
  • Στην αρχή μπορείτε να προσθέσετε και λίγη φέτα, καθώς είναι μια γεύση που συνήθως αγαπούν τα παιδιά.